MEnu
Kontakt
- +45 7412 7600
- [email protected]
- Ingolf Nielsens Vej 35, DK-6400 Sønderborg
- +45 7412 7600
- [email protected]
- Ingolf Nielsens Vej 35, DK-6400 Sønderborg
Find os
Sønderborg
Aalborg
Odense
Holbæk
Struer
Vi har samlet de fejl, som kan forekomme på Simax, og hvordan man afhjælper disse.
Printer virker ikke / pengeskuffe åbner ikke
Kontroller at der er lys i lampen på forsiden af bonprinteren, og alle 3 kabler sidder.
1) Prøv at slukke printeren på kontakten i højre side, og tænd igen.
2) Hvis lampen ikke lyser, og alle 3 kabler sidder i – kontroller at strømstikket sidder i stikkontakten.
Genstart af kasse
1) Tryk på FUNKTIONER, tryk på AFSLUT KASSE.
2) Luk programmet på krydset i øverste hjørne (hvis kassen siger LUK TERMINAL, tryk OK og tryk kryds igen)
3) Tryk på Windows knappen nederst til højre og vælg LUK COMPUTEREN.
4) Når computeren er helt slukket trykkes på knappen i bunden af skærmen.
5) Hvis skærmen slet ikke reagerer kan knappen i bunden holdes inde i ca. 10 sekunder for at slukke, herefter trykkes kortvarigt på knappen igen for at tænde.
6) Når computeren er startet op igen, trykkes der på SIMAX ikonet.
Genstart af Verifone betalingsterminal
1) Sluk betalingsterminalenterminalen.
Dette gøres enten ved at trække strømstikket ud af “fordeleren” eller at trække strømforsyningen ud af stikkontakten (den med den grønne lampe bagpå)
2) Tænd strømmen igen.
3) På kassen trykkes på FUNKTIONER, tryk på AFSLUT KASSE. Herefter lukkes programmet på krydset i øverste højre hjørne.
Betalingsterminalen skriver lukket i displayet. Start SIMAX igen, ved at trykke på ikonet.
Databasefejl ved opstart
Hvis kassen skriver følgende fejl ved opstart:
Tryk OK – kassen skifter til dette billede
Tryk FORTRYD
1) Kontroller at netværket i huset virker.
2) Kontroller at der er Internet forbindelse.
3) Kontroller at netværkskabler sidder i computeren.
4) Kontroller at den computer eller server, hvor databasen kører er tændt/kører.
Prøv at starte Simax igen.
Touchskærmen reagerer ikke som den skal
Kontroller at det trådløse tastatur og mus er slukket (“skydeknappen” skal stå til OFF)
Hvis det ikke var problemet – genstart computeren, se GENSTART AF KASSE.
Finansrapport bliver ikke overført til e-conomic
Under fanen FINANS, vælges e-conomic, vælg her OVERFØR FINANSPOSTER.
Hvis listen er tom er alle poster overført til e-conomic.
Hvis listen IKKE er tom:
1) Tryk på knappen OVERFØR RESTERENDE FINANSPOSTER.
Herefter forsvinder de resterende poster.
Hvis ikke alle poster forsvinder, så er det sandsynligvis fordi der er sat forkert eller manglende finanskonto på en post.
I kolonnen KONTONUMMER kan finanskontoen ændre til den rigtige, herefter trykkes OVERFØR FINANSPOSTER.
Der mangler finansrapporter
Under fanden STATISTIK/RAPPORT vælges DØGNRAPPORTER.
Her vises de rapporter i kolonnen til venstre som IKKE er overført.
Tryk på OVERFØR RESTERENDE RAPPORTER nederst til venstre.
Herefter overføres posterne som vist under FINANSPOSTER.
Sønderborg
Aalborg
Odense
Holbæk
Struer
Dansk Kassesystem © 2021 – Alle rettigheder forbeholdes